Laura in the USA!

t/m Nov 22nd: American Holiday's: Halloween and Thanksgiving!

Hi everyone!

Dit is echt raar, ik spreek altijd Engels en denk vaak in het Engels en nu moet ik omschakelen naar het Nederlands om mijn blog te schrijven. Iedereen vraagt steeds waar mijn volgend verhaal kom, dus hier is ie eindelijk. Ik ben nu opweg na huis van een lang dagje met veel eten, het is namelijk Thanksgiving!

Maar ik zal even verder gaan waar ik de vorige keer gebleven was want das wat handiger.

Ik kan echt niet geloven hoe snel de tijd gaat. Afgelopen dagen waren alweer de laatse dagen van mn eerste trimester. Wat betekend dat ik nog maar 2 trimesters heb te gaan en dus al 1/3 van mijn reis ben!

Het laatse weekend van October was helemaal in de Halloween sfeer. Op vrijdagavond hebben we met z’n alle posters gemaakt voor het haunted house, spookhuis, wat in de kerk was. Op zaterdag hebben we traditioneel pompoenen uitgeholt en gezichten gemaakt. Ofja die van mij was een kat haha. Ook zijn we zaterdag begonnen met het opzetten van het spookhuis en zondags zijn we daarmee verder gegaan. Veel mensen van mn school kwamen helpen omdat ze het geld wat ze dan verdienen kunne gebruiken voor prom, op het einde van het jaar. Verder was zondags ook de Halloween parade hier in het dorp. De schoolband liep voorop die muziek maakte, net zoals een fanfare. Er liepen echt heeel veel mensen mee. En er waren prijzen voor engste, orgineelste kostuum enzo. Hier na ging iedereen trick en treaten. Gossie denk echt dat ik genoeg snoep heb voor het hele jaar.

De maandag avond erna was het haunted house. Ik speelde dus mee en moest mensen laten schrikken. Was best leuk moet ik eigelijk zeggen haha. Helaas heb ik wel een klein meisje aan het huilen gemaakt haha.

Deze week waren ook de cheerleading proef trainingen en op vrijdag de try outs. En ik heb het Varsity Team gehaald! haha ja hoor. Lau gaat echt op z’n amerikaans cheerleaden. Gelukkig is het niet zo dat we alleen maar dansjes en cheers doen maar we doen ook echt stunts wat ik vooral leuk vind. En omdat ik de grootste van het team ben , op de jongens na dan, hoef ik niet te vliegen maar help ik mee met mensen omhoog gooien haha. Dat weekend heb ik geloof ik niet zoveel gedaan, we zijn geweest winkelen en ik heb Nederland eten voor hun gemaakt, wortelenstampot en rookworst haha. De week erna waren de proeftrainingen van het danceteam/pomsquad en er waren ook de tryouts op donderdag. Dit heb ik ook gehaald. Lorelei zit ook in het team en nog 2 andere meisjes die ook in mn cheerleading team zitten dus is wel gezellig!. Dit betekent wel dat ik elke dag training heb van na school 3.10 tot 4.30 danceteam en dan van 4.30 tot 6u cheerleading. Ik ga dus naar school in het donker, en kom weer thuis in het donker. Lange dagjes dus, dus niks klagen nederlanders. Die week waren ook elke dag dakwerkers en loodgieters bij ons thuis van 8 tot 6 elke dag.. Het dak werd vervangen en alle oude pijpen in het huis. Volgend Sue was het vreselijk maar gelukkig heb ik er niet zoveel van gemerkt omdat ik dus lang op school zat. Helaas hadden we wel 1 dag dat we geen water konden gebruken behalve de wc, maar ach, dat valt ook wel weer te overleven.

Het weekend erna had ik weer een erg leuk weekend. Op vrijdag avond ben ik met Sarah, Jade, Breanna en Aaron geweest uiteten in Michigan City en zijn we naar de bios geweest naar Skyfall. Dit was de dag dat de film uitkwam dus het was best druk. Daar zouden we nog meer mensen zien die mee gingen naar de film en totaal waren we toen met 12 mensen haha, gezellig avondje. De zaterdag was ik uitgenodigt voor Kate’s en Abbie’s laat halloween feestje. Kon dus mooi weer mijn Miss Jason Voorhees pakje aantrekken. Het was in Mooney’s een icecream shop. Ze hadden de tafel eruitgehaald en je hoefde maar 10 dollar te betalen en dan was er de hele avond gratis ijs en pizza haha. ME LIKED ofcourse.

De week erna, was was denk ik afgelopen week was weer een normale schoolweek. Op dinsdag avond hadden we een Fall Sport Banquet. Alle leerlingen die voor de school hebben gesport in het het herstseizoen worden dan zegmaar in het zonnetje gezet. Iedereen kreeg een certificaat dat je aan een bepaalde sport hebt meegedaan en dan zijn er nog speciale awards die je kon krijgen. En ik heb er zelf twee gekregen haha. Eentje omdat ik alleen maar A’s had op school en dit dus goed kon combineren met mn sport. En eentje van ‘sportmanship’. Deze kreeg ik dat ik goede inzet toonde. Omdat ik natuurlijk nooit van mn leven had gevolleyed en dus de eerste wedstrijden op de bank zat en wel evengoed mn team heel goed aamoedigde enzo en dat ik een positieve instelling had.

Afgelopen donderdag hadden we het glee en dans concert. Dit is dus met de Glee klas en Dance klas. Ik denk dat we totaal 13 optredens hadden. 5 dansen, 5 liedjes van de glee klas, 1 danssolo, 1 danceduet en 1 duet die zongen.

Afgelopen vrijdag ben ik met Maggie en Kassi geweest uiteten bij Little Tokio, Japans restaurant hier in t dorp met sushi en stuff. Daarna zijn we enge films geweest kijken en zijn we bij Maggie blijven slapen.

Ze had zoooo’n heerlijk bed! ofja dacht ik. Het was namelijk een verhit waterbed. En als je er alleen op ligt, is het heerlijk omdat je er een beetje inzakt. Alleen waren we nu met 3 dus je lag bol en ik werd waker met flinke nekpijn en we Kassi en ik lagen ons allebei kapot te zweten haha. Achja, heb t overleefd.

Zaterdag bleef Alicia, een vriendin van Lorlei slapen wat wel gezellig was en op zondag hadden we een speciaal iets bij de kerk. Iedereen nam mensen mee die normaal niet naar de kerk kwamen en er kwamen gastmensen spreken enzo en na de kerk gingen we met zn alle eten, jummieee.

Deze week had ik maar lekker 2 daagjes school, alleen maandag en dinsdag en nu heb ik dus lekker Thanksgiving vakantieee!

Caleb, zoon van Damien, is deze week dus ook hier en Gwen, Dochter van sue die op kamers zit, was ook thuis voor een aantal dagen. Op dinsdag avond ben ik met Sue en Gwen meegeweest helpen met dingen voor het Museum hier. Gisteren was lekker een lui dagje en hebben we niet zoveel gedaan. We hebben familie foto’s gemaakt op het strand. Ja het was nog lekker buiten, ik had gewoon een bloesje aan en het was echt niet koud. Was 16 graden nog haha, en morgen verwachten we sneeuw. Ja het weer kan erg snel veranderen hier. Ook hebben we gisteren Popcorn balls gemaakt, heeel lekker.

Vandaag was het dus officieel Thanksgiving. We zijn weer naar Damien’s vader geweest. Gelukkig was dit maar 2 uurtjes rijden, beter dan de vorige keer toen we 5 uur moesten rijden... Er was echt veel familie, we waren geloof ik met 35 mensen en hebben natuulijk ook eens echte kalkoen gegeten! Er was echt zoooo veel eten. En momenteel zit ik dus nu met buikpijn in de auto. Achja, ga morgen wel even fitnessen.

Ik heb mijn Lesrooster trouwens ook veranderd voor het 2e en 3e trimester,

Nu heb ik voor het 2e trimester: 1 Fitness, 2 Geometry , 3 Yearbook, 4 English, 5 US history. En voor het 3e trimester: 1 Painting of Government (moet nog even uitvogelen of het voor mij verplicht is om government te hebben of niet), 2, Dance, 3 Fitness, 4, Earth Science, 5, Digital Photography.

Ik heb nu ook een artclass en mijn tekening is uitgekozen om mee te doen aan een wedstrijd haha. Er worden 25 art stukken uitgekozen van een aantal scholen en mijne zat erbij=) sta er zelfs mee in de krant haha.

Afgelopen week hebben we ook 3 drills gehad. 2x brandoefening, dus gewoon naar buiten naar grasveld lopen en 1x was er lockdown inside treat. Dus als er iemand in de school is met een pistool ofzo. Ik had op dat moment kunst dus toen moesten we snel naar zon klein kamertje waar ze de foto’s doen ontwikkelen omdat die een metalen deur heeft enzo waar je niet door kan schieten. Daar zaten we dan met zn alle voor 20 minuten haha.

Verder hier nog even wat meer veschillen voor als jullie het interessant vinden, deze keer heb ik ze opgeslagen in mn mobiel zodat ik ze niet weer allemaal vergat haha

- Elke dag op school begint met de Pledge. Iedereen gaat staan met zn hand op zn hart en er wordt dan de Pledge omgeroepen: I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands,

one nation under God, indivisible, with liberty and justice for all.

  • Ze zijn hier echt heel higyenisch. In elke klas staan tissues en hand senitizer.
  • Ik zei al dat ze hier alles eten met pindakaas. Maar ooit eens appels met pindakaas gegeten? nou ik vind het igg echt niet lekker, wat wel super lekker is is appels met caramel!
  • De huizen hier hebben niet echt voortuinen. Wel hebben de meeste huizen een soort van serre voor hun huis of terras met trapje zoals je vaak ook op tv ziet.
  • De pauze op school zijn hier veeeeel korter!, ik heb maar één keer pauze en dat is maar 25 minuten.
  • iedereen draagt hier 2 verschillende sokken omdat ze te lui zijn om hun sokken bij elkaar te zoeken na het wassen.
  • ze hebben hier alles drive-trough. Zowat elk restaurant en zelfs pinautomaten.
  • De lays- chips hebben hier andere kleuren, wat heeeeel irritant is. De normale lays chips, wat in nederland rood is, is hier namelijk geel. Ook kennen ze geen paprika chips..
  • Ze noemen een kruk hier een stoel haha. Wat ik erg grappig vind klinken omdat het eigelijk een nederlands woord is. Maar ze noemen een stoel dus een chair en een kruk, dus zonder rugleuning is een stoel haha.
  • Veel kinderen hier kennen de digitale klok helemaal niet. Als het het 3u smiddags is zeggen ze gewoon 3 pm. Dus als mensen vragen wat de tijd is en ik zeg 15 (ik heb nog gewoon digitale tijd op mn mobiel) is het echt van huh?
  • De papermuntjes die ze hier hebben heten Lifesavers, en waarom? dat is juist het grappige. In het midden zit een gat zodat het dus eigleijk een cirkel is het pepermuntje. Dit is zodat je er niet in kunt stikken, vandaar de naam lifesavers haha.
  • Als je binnekomt in een huis, maakt niet uit of het je eigen of iemand anders huis is, je doet altijd je schoenen uit .
  • Ze hebben zelf een Aldi een Amerika!
  • Benzine is hier heeeeel goedkoop! ik heb het gister uitgerekent en het komt erop neer dat het maar iets van 70/80 cent per liter hier is.
  • Nu Thanksgiving voobij is, is kerst begonnen. Heel veel huizen zijn als in de kerstfeer versierd net zoals de supermarkten en alle winkels.

Okii, dit was ie weer. Vind het leuk om jullie reactie’s te lezen en de foto’s hoop ik snel weer te uploaden maar het duurt het een jaar omdat deze site heel sloom is, maar zodra ik de tijd er voor heb zal ik het doen. Ook al zal dit stiekem wel eventjes duren..

Liefs, Laura

Reacties

Reacties

pap

mooi verhaal laura

Peter en Jolanda

We zijn weer helemaal bij! En weer leuk om alles te lezen hoe het gaat daar, de tijd vliegt. Je hebt het duidelijk naar je zin, hopelijk kom je wel terug! Hier is het fris herfstweer en we kijken alweer uit naar de lente. Groetjes, veel plezier en veel leermomenten gewenst , Peter en Jolanda.

Ria

Laura, wat maak je toch veel mee daar!!
Geniet er maar van en succes met je sporten!
Groetjes uit een nat Nederland.
Mam.

Tessa

En alweer een leuk verhaaltje!
Je vermaakt je prima daar zo te lezen;)
Succes de komende tijd!

x

Vera

aaaah weer zo leuk lau :)
Ben stiekem wel een beetje jaloers, hihi..
Heel veel succes met alles!

Liefs,
Vera

Merel

Hoihoi!
Je kent mij niet haha, maar ik was doorgestuurd vanaf de travel active site! Wat leuk om al je verhalen te lezen! Ik wil namelijk zelf ook gaan in 2014. In welke staat zit je ? Liefs

gonnie

Ha Laura,
Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven en wat moet je toch veel sporten.Ik wens je heel veel succes en plezier met je drukke leven in Amerika.
Groetjes uit Baarlo.

Laura

Bedankt voor alle leuke reactie's! vind het echt leuk om te lezen, heb ik tenminste het idee dat ik niet voor niks ben aant schrijven haha.

@Merel Ik zit in zuid Michigan, 5 minuutjes van indiana af en klein uurtje van Chicago. Als je wil kan je me altijd mailen! laurke9@hotmail.com

ELs reuver

Harstikke leuk verhaal weer zeg,Je hebt t echt wel naar je zin .Volgens mij wordt er veel gegeten daar ,
Maar we zijn nu wel weer op de hoogte van wat je daar allemaal beleeft.
Wij wensen je heel veel succes verder en veel plezier!!!!!
LEEFS van ELS

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active