Laura in the USA!

T/m Oct 25th: My American Life becomes normal.

Hoihoi

Bedankt voor de leuke reacties, vind ik echt super leuk om te lezen!

Okee, maar die elke twee weken een blog schrijven houd ik dus nooit vol..

De tijd gaat echt mega snel hier! ik ben hier nu al meer dan 2 maanden en het idee dat ik nog maar iets meer dan 7 maanden heb te gaan suckss.

Het eerste weekend van oktober waren Lorelei en ik alleen thuis omdat Damien en Sue ergens heen gingen en Bella ging mee. Op vrijdag avond gingen we naar de football game van school met de rest. Na de football game had Victoria ons thuis afgezet en wij willen dus naar binnen lopen en ja hoor. Problems. We konden het huis niet meer in. Het is hier heel normaal om de deur niet op slot te doen als niemand thuis is. Dus wij hadden alleen de achterdeur op slot gedaan en de voordeur opengelaten zodat we naar binnen konden. Maar de deur ging niet meer open omdat die automatisch dicht ging als die dicht viel. Wisten wij veel. Dus wij weer Victoria enzo opgebeld dat ze terug moesten komen omdat we het huis niet inkonden haha. Nu was ik zo slim geweest dat mijn raam nog open was. En hier hebben ze van die ramen die je ook zo op tv ziet, die je open schuift naar boven. Dus ik mn raam van mn slaapkamer naar boven geschoven en heeft de rest me opgetilt en door het raam geduwd haha. Toen kon ik gelukkig de deur van binnenuit open maken. jaja Was me toch een avondje.

Die vrijdag hadden we helaas ook gehoord dat Sue’s oma was overleden. Op zaterdag kwamen Sue en Damien dus thuis en op zondag gingen we ergens heen bij Detroit in de buurt. De begrafenis was op maandag, maar het was 5 uur rijden en de begrafenis was ‘s morgens dus vertrokken we een dag eerder. Die zondag was er een soort van koffie tafel (met super veel eten zoals altijd hier) en toen heb ik nog een deel van Sue’s familie ontmoet. Hierna zijn we naar ons hotel gegaan waar we overnachtte en daar hebben we nog lekker pizza gegeten en zijn we geweest zwemmen.

Maandags was de begrafenis. Dit was best heftig, maarja. Het duurde wel helemaal niet lang. Er werd maar een half uurtje gepraat en toen gingen we naar de begraafplaats haar begraven. Het was echt een mega lange rouwstoet. Ondertussen dat er nog een paar dingen werden gezegt over haar kreeg een oudere vrouw die daar was en in een auto zat een hartaanval. Ze zat in een auto midden in de rouwstoet. Ze hadden de ambulance gebeld en iedereen die met de auto voor haar stond moest snel weg omdat de ambulance er anders niet doorkon. Dus we reden serieus met piepende banden weg. Echt, heb nog nooit zon heftige begrafenis meegemaakt. Gelukkig gaat het nu trouwens wel weer goed met die vrouw.

Op maandag hadden we dus school gemist. We hadden die week homecoming week. Ik weet niet of ik het al uit heb gelegd of niet, maar ik doe het nog maar eens. Dit is een spirit week op school. Elke dag ga je dan verkleed in een thema naar school en doe je soort van spellen in die week. Op vrijdag is dan de laatste thuis wedstrijd van ons footballteam en hierna is de dance. Op maandag was Tie Die day, maar dit hadden we dus gemist ivm de begrafenis. Op Dinsdag was Nerd day. was wel makkelijk. Die avond hadden we ook Powderpuff game. Dan gaan de meisjes football spelen (dat soort van rugby zegmaar) alleen mochten we elkaar niet tackelen maar moesten we vlaggetjes van elkaar aftrekken. En de jongens gingen cheerleaden. Het was echt heeel grappig, ik zal de foto’s er snel op zetten zodat jullie t kunnen zien.

Op woendsag was het thema Halloween Day. Wij hadden helaas nog niet een kostuum gekocht dus hier deden we niet aan mee. Die dag speelde wel het 4 corners game en capture the flag. Hier is niet zoveel interessants over te vertellen.

Donderdag was het Hunger games day. Ik had die film gezien in het vliegtuig naar New York maar om je te verkleden erna? Nou nee, niet mij. Best veel vonden het thema niet zo leuk dus er waren ook niet echt veel mensen verkleed die dag. s’ Avonds was er een kampvuur. Dit was eigelijk best leuk. Er waren heel veel mensen daar en er was gewoon een groot vuur en muziek enzo en natuurlijk ETEN. Heb me prima vermaakt daar.

Vrijdag was de leukste dag. BLUE and GOLD day! Dit zijn de schoolkleuren. Ik denk dat zowat iedereen was verkleed. ‘s Avonds de footballgame maar was beetje genant omdat we onze eigen homecoming game hadden verloren haha. Achja. Hierna was dus de dance en heb was een white out, dus iedereen was in het wit gekleed. Dit duurde niet zo heel lang, maar was wel erg leuk. Ik moet wel echt zeggen dat Amerikanen niet bepaald kunnen dansen. Op hun kont schudden na, daar zijn ze wel heel goed in.

Das was dus mijn Amerikaanse Homcoming Week.

In dat weekend, op zaterag de 13e, hadden we Bella’s verjaardagsfeestje. Ze was die donderdag ervoor namelijk 6 jaar geworden. Het was ergens bij een Pumpking Patch. Dit is een plaats helemaal in het halloween thema met een spookhuis,, en doolhof en pompoenen en dieren enzo en een ritje met de hooiwagen. Er waren niet zo super veel kinderen omdat het weer die dag echt slecht was. Gelukkig konden we wel binnen zitten want anders bevroor ik.

De week erna op school is niet zo veel gebeurt. Ik had in die week alweer mijn laatste volleyball trainging. Echt te tijd gaat zo snel, niet normaal! maar ik kan niet wachten tot we beginnen met de wintersporten. Die donderag en vrijdag hadden we lekker maar een half dagje school omdat er eens soort van oudergesprekken waren.

Op Vrijdag zijn we geweest winkelen voor Halloween. Heb eindelijk mijn kostuum bij elkaar. Ik wordt Miss Jason Voorhees van die film Friday the 13th.

Zaterdags zijn we naar Chicago geweest naar de dierentuin. We waren met een stuk of 10 mensen omdat een deel van Damien’s familie er ook bij was. Was echt heerlijk warm dagje en savonds zijn we gezellig met z’n alle geweest uiteten.

Afgelopen maandag was dan ook onze aller laatste volley wedstrijd. Het was een Dig Pink Game. Dit is omdat het Breast Cancer Awareness Months was. Dus het was helemaal in het roze. Ook was het Parents Night omdat het onze laatse game was.

We hadden speciale zwart met roze shirts voor deze wedstrijd en overal was met roze versiert. Ook werd er voor elke volleyball speelster omgeroepen om naar voren te komen met je ouders, bij mij dus met mn gastouders. En kreeg je bloemetje enzo. Echt jammer dat het is afgelopen, ik begon net een beetje goed te worden haha.

Helaas sport ik nu dus niet meer maar ik ben al een paar dagen goed aan het volhouden om te rennen of om te sporten op school haha. We hebben namelijk op school echt super veel sportdingen. 2 Gymzalen, met bij eentje een soort van balkon eromheen met een renbaan, 2 fitnesszalen, dansstudio, worstelruime, footballveld met een renbaan er om heen, een voetbalveld zoals wij t kennen en dan nog een paar gewone velden om te trainen. Oftewel ik kan elke dag gratis sporten :).

Afgelopen week hadden we op school ook baby’s. Iedereen die in de Parenting Class zit kreeg een baby naar huis die echt kon huilen enzo en die je dus helemaal moet verzorgen voor een week. Er zit een chip in die dingen. Ik heb er geen, maar andere mensen wel, maar ze zijn echt vreselijk die dingen. Vooral als je een huilbaby hebt zoals een meisje in mn Art Class. En ze huilen ook niet normaal, maar echt schreewen.

achja.

Hier nog meer verschillen tussen Nederland en Amerika:

  • Alle voortuinen van de huizen bestaat uit alleen gras. Niks bloemen ofzo wat wij hebben. Ook gebruiken de meeste amerikanen hun achtertuin niet. Niemand heeft ook een heg ofzo eromheen, Je kan eigelijk gewoon van achtertuin naar achtertuin lopen.
  • Bijna niemand hier heeft hier een auto met maar 2 deuren. Je komt ze echt nooit tegen en als je ze ziet is t een minicooper.
  • Als je 16 wordt en je rijbewijs hebt is het heel normaal dat je direct een auto hebt of krijgt. Is eigelijk raar als je je rijbewijs hebt maar geen auto.
  • AL het eten is met de smaak of pindakaas of kaas of kaneel. Ze eten dit dan ook echt met alles. Vooral met pindakaas.
  • De meeste wegen hier zijn 2 baans ipv gewoon 1. De grote wegen die bij ons 2 baans zijn zijn hier dan ook gewoon 6 ofzo.

Ah ik had echt heel veel verschillen maar ik kan er echt niet meer op komen. De volgende keer als ik ze weet schrijf ik ze op zodat ik ze in mn volgende blog kan plaatsen!

Speek to you soon y’all!

Love from America

Reacties

Reacties

Tessa

Haa Laura,

Alweer zo'n leuk verhaal.
Dan schiet mijn treinreis naar school tenminste een beetje op:p
Ik ben echt benieuwd naar de foto's. Aan de verhalen te lezen heb je het daar prima naar je zin, maar met foto's wordt dat beeld nog beter!
En wat gaat de tijd snel inderdaad, 2 maanden zijn echt snel voorbij gegaan.

Veel plezier de komende tijd en met Halloween!

Xx Tessa

Ruud

Ha Laura,

Leuk um ff tösse alle bankzaken door ok nag ens get van dien belaevenisse te laese. Begriëp desse dich verheugs oppe Wintersporte. Wat gesse doon? Gesse toevallig hockey (des doa de naam veur iëshockey geluif ik) speule??? Of gesse schaatse…

Anyway, cheers, have fun and till ya next Blog !

Ruud

Vera

Hai Lau,

Leuk um dien blog weer te leaze :)
Vuul had ik al gehuurd tiedens het skype
Dit vong ik trouwens zeer gezellig.
Gewuun weer eff lekker gek doon met dig haha .

De tied vluugt veur dig zo te leaze echt veurbiej .
Dess veur dig bes jammer.
Maar dess te sneller wee weer flink kinne shoppen haha .

xxx
Veer

lot

heee meiske!

klinkt echt zooo vet allemaal, echt n leuk verhaal!
kijk d'r nu al naar uit om 'n keer same te volleye haha.
welke sport ga je nu doen? mag je nog snowboarden?
spreek je wel weer op app ofzo!!

dikke kuss

Els

t is weer een harstikke leuk verhaal zeg ,ik vind het altijd leuk en interesant om te horen hoe jij je vermaakt .
leefs van Els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active