Laura in the USA!

t/m Oct 1st: Time flies when you're having fun

helloo,

Hoe gaat ie daar in ‘t kikkerlandje? HIer gaat alles prima.Er zijn alweer 2 weekjes voorbij na m’n laatste blog en het is het einde van September. Betekent dat er al meer dan een maand voorbij is en nog maar minder dan 9 maanden heb te gaan! De tijd gaat echt super snel!Als eerste zal ik even vertellen dat m’n telefoon kapot is en dus niet meer kan whatsappen met jullie Nederlanders. Gisteren deed ie al raar met opladen en vamorgen ging ie al niet meer aan.. Vamiddag moet ik even naar de dokter een prik halen en dan gaan we gelijk naar een telefoon winkel hopen dat ze t kunnen fixen want ik ben echt depressief nu zonder m’n telefoon.

Alle schooldagen zijn hier elke dag een beetje hetzelfde dus daar heb ik niet zo veel over te vertellen. Vorige week vrijdag zijn we met school naar Michigan State University geweest. Jonge, dat is nog eens een grote school. Er zitten dan ook wel 50.000 kids op. Het was wel een busrit van 2.5 uur maar op de heenweg was ik in slaap gevallen dus was wel vol te houden. en Ohja, ik heb ze toen Nederlandse muziek laten luisteren, yellowclaw enzo. Nou ze vinden het helemaal geweldig haha. Eenmaal op de universiteit aangekomen ging eerst zon man in de collegezaal een uur praten wat nogal saai was, daarna hebben we een tour gekregen door een studentje daar inclusief een flinke lunch. Ze hebben echt een mega groot football stadium daar. Ik zal het eerst even uitleggen. Zoals hier voetbal de nationale sport is, is dat met Amerikaanse football hier (wat meer op rugby lijkt). In Nederland spelen de clubs gewoon tegen elkaar zoals Ajax en PSV, maar hier spelen de grote scholen tegen elkaar. Het stadium had ik dus al een paar keer op tv gezien (jup, gedwongen football kijken door Damien). We waren weer rond etenstijd terug en daarna zijn we naar River Valley gegaan om daar de football game te gaan kijken. En het was VRESELIJK. Het was aan het regenen en ik had alleen maar een t shirtje en mn jasje aan, maar t koelde flink af door de regen dus ik was bevroren. Na de game zijn Victorija, Sara, Lorelei en ik bij Victoria ( ja een andere) blijven pitten. De dag erna moest ik al weer om half 12 op school zijn om te helpen bij een volley toernooi van het Junior Varsity team. Was opzicht wel gezellig, heb met mn teammates achter de kassa mogen staan haha. Verder is er denk ik niet zo veel speciaals gebeurd.

Wel heb ik vrijdag m’n eerste dipje gehad. Ik was opweg naar school en ik weet niet hoe het kwam ofzo maar ik miste gewoon opeens iedereen in Nederland. Ik hoefde toen gelukkig niet naar de les te gaan en heb met m’n yearbook lerares gekletst waarmee ik het goed kan vinden. Na het eerste uur ging het alweer en ben ik gewoon naar mn lessen gegaan en was het ook direct voorbij en was weer helemaal vrolijk. Achja, als dat alles was, dan kan ik het nog makkelijk volhouden tot volgende zomer.

‘s avonds was Danielle hier, en zaterdag zijn we naar Grand Rapids gegaan voor de Art Prize. Er gingen nog twee andere exchange students mee die hier in t stadje wonen. Eentje van Thailand en eentje van Equador. Verder zagen we daar Gwen met een vriendin van dr, Damien’s zus, en zijn vader met z’n vriendin. Zo waren we dus met 12 mensen. Stiekem wist ik niet wat ik er van moest verwachten ik dacht hele dag kunst kijken, wordt nog saai. Maar het was echt super leuk!. Het waren niet van die saaie schilderijtjes maar echt van die coole dingen. Zo was er ook een meegagrote opgezette eland enzo. En ik heb een stukje Berlijnse muur gezien haha. Verder waren ook overal op straat kleine kraampjes met eten en waar je dingetjes kon kopen. Ook was er veel muziek en een tent een band enzo. ‘s avonds zijn we gaan uiteten bij de broer van Damien die een restaurant in Grand Rapids heeft. Was goeie. Daarna weer een urenlange rit naar huis en eenmaal thuis aangekomen was ik kapot.

En dan vandaag begon m’n geweldige school week weer. Ik heb wel echt zin in volgende week we hebben dan Spirit week. Ik zal even uitleggen wat het is.

Je gaat elke dag verkleed naar school in het thema van de dag. Op maandag is er Tiedie day. Dit is een geverft shirt ofzoiets met een patroon, heel moeilijk uit te leggen, maar jullie zien het nog wel op de foto’s. Dinsdag nerd day, spreekt voor zich. Woensdag Halloween day, kan je gewoon je halloween kostuum aantrekken. Donderdag Hunger Games. Ik heb de film eindelijk gezien in het vliegtuig naar New York, maar ik denk dat ik deze dag pas, lijkt me niet zo leuk. En vrijdag is het Black en Gold day. De kleuren van onze school. Op vrijdag is dan ook onze Homecoming game, de belangrijkste football game van het jaar en erna is er een homecoming dance. Het is een white out, dus iedereen moet ik het wit komen. Verder organiseert de school die week ook verschillende spellen die je met je klas tegen elkaar moet spelen en ‘s avonds is er ook een bondfire. Kampvuur dus. We gaan ook powderpuff spelen. Dit is echt heeeel grappig. De footballplayers gaan de meisjes het amerikaanse football leren en de jongens gaan cheerleaden in de pakjes. En ik kon het natuurlijk weer niet laten dus heb me opgegeven haha. Overmorgen is onze eerste training, direct na m’n volleybal training, ofwel wordt een zwaar dagje!

Verder gaat alles goed op school, m’n punten zijn weer omhoog gegaan, terwijl ze al zo hoog waren haha. Mijn kamer is trouwens ook klaar. Alles is geverfd. In de kleuren licht turqoise en beige. Ik dacht doe maar iets wat hun ook leuk vinden want zijn moeten de kamer natuurlijk nog gebruiken als ik straks weer weg ben. Binnekort gaan we stof uitzoeken voor de gordijnen en dan is t helemaal klaar.

En oh ja! we hebben onze spring break vakantie al gepland! and guess what, Ik ga m’n eerste echte amerikaanse Roadtrip meemaken haha. We gaan echt naar vanalles toe, Wachington DC, New York, Virginia Beach, Boston en eehms de rest kan ik niet meer op komen dit moment. We reizen door 9 staten dus.

Ik zal zometeen ef vragen of ik Sue’s computer kan gebruiken om de foto’s er op de zetten want op de een of andere manier kan ik ze op m’n eigen laptop niet openen.

En trouwens ik zou het leuk vinden als jullie een reactie achter laten ofzo, vind ik altijd wel leuk om te lezen hihi.

Speak to you soon y’all!

Lots of Love, Laura

Reacties

Reacties

Sjoerd Gooren

Heey oud klasgenootje,

Erg leuk om te lezen hoe het jou daar vergaat, (En natuurlijk ben ik zwaar jaloers ;) )

Heel veel succes daar en Have Fun.

Groetjes Sjoerd Gooren

Nicole

Hee Laura,

Wat leuk allemaal!
Nederlands wordt steeds moeilijker zo te lezen: football STADIUM?
Stuur je mij een berichtje via facebook? Dan kan ik reageren met mijn telefoon, ik kom morgenavond pas een keer thuis. Vroeg me al af hoezo je niet reageerde op mijn apps.
Veel plezier verder!

Liefs, Nicole

femke

Haaa lau, wat n leuke verhalen heb je toch! Fijn dat je het leuk hebt daar maar jammer van je dipje, maar dat hoort er ook bij. Have fun nog daaar! See you, xx

j9

hee sieske
wat balen dat je mobieltje died.. kunnen we geen late nacht appjes mer sturen haha! Wel erg leuk verhaaltje weer, ben benieuwd na je fotossss xxxx

Tessa

En alweer een leuk verhaaltje :)
Echt leuk om die verhalen te lezen.
Super vet zeg van die vakantie! Zie je nog eens wat meer van Amerika :) Niceeee

Have fun!!

Xx

Ruud oët Bree

Ha nicht,

Leuk um te laese wie ut dich in de Steets vergeit. Maks erg vuul mei begriëp ik oët dien verhoale, mer des netuurlik ok d'n opzet van zo'n joar hè, en doabeej begriëp ik desse hun ok nag get kins liëre (al is 't mar nederlandse "muziek" ;-)
Vuul spaas nag en wer estebleef neet te amerikaans hè.....
Cheers en wiës un volgend verhoal.
Ruud

Peter en Jolanda

Hoi Laura,
heel leuk verhaal alweer! Zo blijven we allemaal mooi op de hoogte. Jammer van je phone, maar zal wel goed komen.
Nou, je gaat nog heel veel zien en doen, dus de tijd vliegt dan voorbij. En natuurlijk missen wij je ook meid! En jaloers dat we zijn......

Veel groetjes uit het kikkerlandje, frisjes hier.

Vera

Hey lau,

Weer een leuk verhaal joh !
Super leuk wat jij daar allemaal beleefd en wat jij daar allemaal ziet. Echt wat een ervaring.
Wel jammer van je dipje maar dat hoort er bij.
Natuurlijk mis ik jou ook , maar ik ben ook heel blij voor jou dat je jouw droom kunt naleven.

En over 9 maanden halen we gewoon het shoppen dat we gemist hebben dubbel dik in ! haha
En het uitgaan natuurlijk ook he ;)

Dikke kus van Vera
En heel veel plezier met de dingen die je nog gaat doen
Trouwens : ik verheug me er nu al op om de foto's te zien van alles :)

Juul

Hoooooi laula,

Echt super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt. Ik zie het ook gewoon een beetje voor me hoe jij daar nu leeft. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op je hoor! Zodra je phone het weer doet wil ik graag een keertje met je whappe. Heeeeel erg veel plezier nog. En ik kijk al uit naar je volgende verhaaltje :)

Xxx juul

John en Gerry

Heerlijk om te horen hoe gezellig je het daar hebt. Ik zou er van gaan dagdromen hier in Nederland.
De foto's zijn leuk en vooral jouw in sporttenue. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe geverfde slaapkamer. Maak daar eens een foto van!
Genier er van en laat ons maar fijn meegenieten via de website.
Groet Gerry en John

Bas Joyce Flip Guus en Eef

Hej Laura,

Wat een gave verhalen allemaal!!!
Errug leuk om te lezen.

Wij vinden wel dat je niet zo veel beleefd daar... ;-))

Geniet er zoveel mogelijk van en succes met je football wedstrijd!

In NL moeten we een keer partijtje doen!! Haha

Groetjes en heel veel liefs Eef Guus Flip Joyce & Bas

mia

Hallo Laura,

Als ik even geen tijd heb bewaar ik jouw stukje om op een ander tijdstip even te lezen. Leuk hoor. De familie laat jou veel dingen zien. Ook de springbreak reis lijkt me te gek. (duurt nog wel even denk ik). Trouwens de foto's zijn ook leuk om te zien.
Groetjes uit Kessel en tot het volgende berichtje!

Mia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active