Laura in the USA!

t/m Sept 5th. Gooooo Bisons & First High School Day!

Hi guys,

Waar zal ik in hemelsnaam eens beginnen..

Vorige week dinsdag ben ik voor het eerst naar school geweest. Niet voor les, maar om me aan te melden en vakken te kiezen. Ik had voor het eerste trimester gekozen voor de vakken 1, English. 2, Dance. 3, Art. 4, Yearbook en 5, Digital Photography. Ik hoefde van de school geen verplichte vakken omdat ik een exchange student ben en eigelijk al klaar met school ben in Nederland. Suuuperchill, dacht ik dus.... Die zelfde dag belde mijn Regional Manager van Ayusa naar m’n hostmoeder Sue op. Ik weet niet precies waarvoor maar ze vroeg dus ook naar mijn vakken en toen kwam ik er dus achter dat ik nog verplichte vakken van Ayusa moest volgen, omdat het eigelijk wel een academic program is.. Naja kon ik dus weer mijn rooster gaan veranderen. Ik zal trouwens eerst even uitleggen hoe dat zit hier. Het school jaar is verdeeld in 3 trimesters. Fall-semester, Winter-semester en Spring-semester. Elk trimester heb je een verschillend rooster. Dit rooster is wel voor elke dag. Elke dag heb je 5 dezelfde lessen. Best handig vind ik. In mijn eerste trimester heb ik nu

1, English 12 A

2, Dance

3, Art

4, Yearbook

5, Geometry A (wiskunde)

Tweede trimester:

1, Chemistry A (scheikunde)

2, Geometry B

3, Yearbook

4, English 12 B

5, US History

Derde trimester:

1, Painting

2, Dance,

3, Guided Acedemic (huiswerk maken)

4, Government

5, Digital Photography

Opzicht valt het dus echt mee.

Ef denken, waar was ik gebleven. Ojaa vorige week dinsdag. Na school en target zijn we na het eten nog naar een of andere waterpark geweest hier in town. Wij hebben gewoon zitten chillen en Bella had direct haar douche gehad voor die dag.

Woensdags had ik mijn eerste volleyball training. Daar had ik me de dag ervoor trouwens voor aangemeld. Echt raar, de school was nog niet begonnen maar 3 weken van te voren beginnen ze al met trainen. Daardoor zaten alle teams dus al vol omdat ook alle try-outs zijn geweest en volley was het enige waar ik nog bij kon dit trimester.

En nondeknetters ik zeg het je, die trainingen zijn super zwaar hier!

Ik train elke dag zowat 2 uur na school. Eerst beginnen we altijd met kracht en conditietraining voor een uur ongeveer en de rest gaan we volleyen. Nou na twee dagen had ik me toch spierpijn.. Ik kon serieus niet meer normaal lopen. Achja, ik moet toch wat doen om m’n conditie op pijl te houden hier. Na m’n training zijn we nog naar het strand geweest ‘s avonds en toen was dat dagje ook weer zowat om.

Op donderdag zijn we naar Lowe’s en Wall-mart gegaan. Lowe’s is een soort van Interchalet zeg maar, maar dat volgens mijn nog groter en Wall-mart, daar zul je misschien wel vaker van hebben gehoord, dat is ook zo’n alles in een winkel net zoals Target alleen dan groter. Alles is hier gewoon groter. Daar hebben we paar dingen voor in huis gehaald en verf gehaald voor m’n kamer. Jaaaaa we gaan hem verven. Maar ik zou niet weten wanneer we er tijd voor hebben. Toen had ik weer volleyball practice en in de avond kwam Vicoria langs en hebben we gewoon weer gechilld enzo.

Friday, football day! Ja hoor, dat was de dag dat ik mijn eerste echte Amerikaanse football wedstrijd mee ging maken. Het was wel haasten. We gingen eerst naar Bella’s eerste turnles kijken. Die was in Michigan City, wat ongeveer een half uurtje rijden was. Echt schattig allemaal van die kleintjes. Snel daarvan terug gekomen en door gegaan naar school naar de football game. Het is zooo leuk om mee te maken. Zowat de hele school komt kijken inclusief familie en er zijn allemaal kraampjes om eten te kopen. Maar vooral die school spirit die doet ut um. Iedereen komt in de kleuren blauw en goud/geel, onze schoolkleuren, en schreewt van hier tot tokio om ze aan te moedigen. Wij zijn trouwens de Bisons. Elke school hier heeft iets zegmar van wat ze ‘zijn’. Dit kunnen ook Tigers of Sharks ofzo zijn. Ook heb je echt van die cheerleaders die in hun pakje langs de zijlijn staan te springen. Precies zoals je op tv ziet.

Op zaterdag had ik m’n eerste houseparty. Het was bij ene Cody thuis, maar ik kon hem eigelijk niet echt. Het was niet zo super druk dat het hele huis vol stond ofzo, meer alleen de woonkamer haha. En ze hadden van die lekkere rode punch! oh en trouwens btw, ze zijn hier nie zo streng met de allcohol grens haha.

Zondag lekker weer eens uit kunne slapen till lunchtime en in de middag heb ik mijn bak kunsten vertoont door een Nederlands arretjescake te maken. Die kennen ze hier dus niet. Eerst moest ik dus ef nog een paar dingen kopen in de supermarkt. Dus daar ging ik, voor het eerst ergens in m’n eentje heen. Het was maar twee blokken verder lopen maar het was me toch een tocht. Ik moest zegmaar die weg oversteken die naar het strand loopt. Het was zooooo druk omdat het het laatste weekend van de zomervakantie was en ik kon gewoon NIET oversteken. Het was een kruispunt zonder stoplichten en er bleven maar auto’s komen. Ja lach me maar uit maar ik heb daar zeker 5 minuten gestaan totdat er iemand anders ook overmoest steken en met diegene mee kon lopen... joajoa. De arretjes cake was opzicht best nog wel gelukt maar smaakt beetje anders omdat ik er andere koekjes als normaal had in gedaan. Die we in Nederland gebruiken hebben ze natuurlijk hier niet en heb de hele supermarkt 10 keer doorgelopen om het meeste look a like te vinden. Well, next time better. Al moet ik wel zeggen dat ze hem erg lekker vonden. Happy me. Ohja en ‘s avonds zijn we weer naar het strand geweest. We gaan meestal ‘s avonds, gewoon omdat het overdag te heet is om eigelijk buiten iets te gaan doen. Gelukkig is er wel airco overal maar vaak vind ik dat die nog gewoon te hard staat en heb ik het gewoon koud. Echt raar.

Op maandag was het Labor Day. Geen idee wat ze vieren, maar voor Amerikanen is dit dus weer een reden om veel te kunnen eten. We zijn die dag naar het huis van Grandpa Lake geweest. Geen idee waar het ergens was maar het was een ritje van ongeveer 2,5 uur. Daar aangekomen jongen, je kwam daar echt in zo’n rijke buurt en hun hadden dan ook echt een huis waar je U tegen kunt zeggen. Het zag er echt uit als een hotel met die 24514546 kamers. Het lag ook heel mooi zo op heuvel en onderaan was het meer. Vanuit voor leek het dus zegmaar en bungalow maar als je in de achtertuin staat heb je wel 2 verdiepingen. Ik heb er een foto van gemaakt, dus zal heb er ook wel eens opzetten. Daar heb ik dus zowat de hele family van Damien’s kant ontmoet en flink gegeten. En het was zoooo lekker. Nou daar dus de hele dag geweest en na die lange rit was ik dood dus konden we zo ongeveer weer doorgaan naar bed aangezien dinsdag mijn eerste schooldag was.

Het was ernstig vroeg opstaan, 6.30 namelijk, zoals elke dag.. Gelukkig hadden we wel maar les tot 11.30. We kregen gewoon bij elke les de regels een beetje uitlegd en ze vertelde wat we gaan doen dat trimester. Best saai dagje eigelijk. Helaas was het wel een dagje zonder ontbijt.. Normaal krijgen we gewoon ontbijt op school. Ofja gewoon, hier wel, in Nederland niet. Maar wij dachten dus oh dan graaien we daar wat, bleek dus dat op de eerste schooldag er geen ontbijt is. Dat was dus een ochtend overleven op een lege maag. ‘s middags kon ik weer terug gaan naar school om naar South Haven te vertrekken voor een volleyball wedstrijd. We moesten gewoon 1,5 uur rijden om eenmaal daar te komen. En dan ook nog eens in zo’n gele schoolbus. Super leuk dacht ik de eerste keer dat ik ze zag. Maar wat zijn het toch vreselijke dingen. Je wordt helemaal door elkaar geschud elke rit, en ze zijn mega oncomfortabel. Gelukkig hoefde ik nog niet mee te spelen. Ik was al bang, ik had pas 2 trainingen gehad en ik ben echt meeega slecht. Het was wel raar we speelde tegen 3 verschillende teams maar elke wedstrijd was maar 2 sets. We, ofja hun , hadden er twee verloren en een gewonnen. Ik was pas om 20.30 terug en vertrokken al om 14.15.

Woensdag was dan echt mijn aller eerste echte volle schooldag. Toen moesten we ook met die gele schoolbus naar school. Deze keer wel ontbijt gehad. Ik begon dus met Engels. Ik zit in een Senior class, van 12th grade. Maar echt wat hun krijgen... We kregen een test die we moesten maken en dan kon ze zien wat we snapte en niet. Gelukkig mocht ik wel Google Translate gebruiken haha. Maar toen ik eingelijk de opdrachte snapte haha, Het is hetzelfde als wat wij op het junior college kregen. Je krijgt een zin en dan is een woord onderstreept en moest je zeggen of het en werkwoord, zelfstandig naamwoord, bijvoegelijk voornaamwoord en van die dingen was. Het stomme is wel dat ik alle moet vertalen voordat ik een opdracht snap dus ben altijd langer bezig. Oh we hebben trouwen laptops van school gekregen. Echt meeeeega chill. Het zijn van die ultradunne macbook air’s. Ze hadden nieuwe gekocht dit jaar. Nou prima voor mij. Alleen was echt alles, maar dan ook alles geblokkeerd. Ik kan niet op Facebook, wat opzicht nog wel begrijpelijk is, maar ook geen skype, m’n blog of een of andere Nederlandse webstie. Gelukkig heb ik dat vandaag kunnen fixen. Ik ben naar Tecno gegaan en een zielig verhaaltje opgehangen dat ik een exchange student was en dat alle is geblokkerd en dus helemaal geen contact kan hebben met m’n family in Nederland. Toen hebben ze mijn computer voor een deel ge-on-blokkeerd of hoe het het ook wil noemen. Nu doet skype het temiste en kan ik op alle Nederlandse webstis. Helaas geen facebook, maar ik heb mijn telefoon nog en we hebben hier thuis nog 2 computers staan dus.

Even denken, na engels heb ik dance class. Dit is dus gewoon een van mijn vakken. Elk lesuur duurt ongeveer 1,5 uur dus ik sport elke dag nog 3,5 uur. Dansen en Volley. Best goed toch, wie weet kom ik nog met een sixpack terug. Oke, misschien moet ik niet overdrijven. Met dance hebben we trouwens op het einde een optreden.

Met art zijn we begonnen met gezichten tekenen. Echt grappig. Ik zit met Victoria in die class en via onze mac’s kun je met elkaar skypen dus zaten we met Lorelei te skypen ondertussen haar Spanish class.

Na art, heb ik yearbook. Dit is dus het jaarboek maken. Dit is best wel een groots gebeuren hier, niet zoals ons dus boekje van dit jaar maar echt een big, dik boek. We gaan dus ook foto’s knippen met games enzo. Onder deze les heb ik ook mijn lunch en mogen we leuke met een dienblad langs komen en eten pakken. Als laatste van de dag heb ik Geometry. Dit is dus wiskunde. Je hebt ook Algebra, maar zoals ze het mij hebben uitgelegd is geometry meer wiskunde A en algebra meer wiskunde B dus heb ik maar geometry gepakt.

Toen was m’n dagje afgelopen en kon ik naar de andere kant van de school open waar de gym is voor volleypractise. Oh en ik heb trouwens echt van zon groot small blauw lang kluisje was van plafond tot de grond is zoals in de film haha. Helaas werken ze helaas niet met sleutels maar met een code van 3 cijfers die je moet draaien. Ik snap er echt niks van. Ik denk dat ik alles goed doe maar op de een of andere manier krijg ik hem nooit open, ik moet dus steeds iemand vragen of die me ef wilt helpen haha. achja,

ohja en ze hebben van die kraantjes in de gangen met water was zo spuit haha. Als terug kom van school ben ik dood en heb ik honger en is mijn dag al zowat voorbij omdat als terug kom het al dinnertime is, alleen ‘s avonds heb ik dan nog.

Nou dit is het wel weer. Ik weet dat er 10000 spelfouten in staan, als het er niet meer zijn. Maar haat het om het te controleren en waarschijnlijk snappen jullie toch ook wel wat ik bedoel. Bij deze verontschuldig ik me ook alvast voor al die andere verhalen die nog gaan komen met alle spelfouten want ik denk niet dat ik ooit zin heb om te gaan controleren. De foto’s die ik tot nu toe heb zet ik binnekort erop, deze week een keertje. Hier krijg je geen automatisch bericht van dus moet je maar soms even kijken op deze site, als je het interessant vind.

Much love.

Liefs, Laura


Reacties

Reacties

Nicole

Hee Laura!
Leuk om te lezen en hoe je nederlands al aan het ver-engelsen is.
We kunnen natuurlijk dus ook altijd een keertje skypen als jij op school zit zo te lezen!

Liefs!

Tessa

Wat un leuk verhaol wir Laura!
Zoe te huure vermaakse dig dao prima.
Wel lange dagen zeg, van smorges tot s aoves.

Bin beniejd nao de foto's!

xx

Peter en Jolanda

Hi Laura!

What an enormous story you've written down.
It's big and full of information, takes a long time to read it all!
Good to read that you're having a good time and enjoying yourselves.
And yeah, it's full of spelling mistakes but it doesn't matter haha.

But nevertheless some grammatics: it is 'zij' instead of 'hun', you neither don't say 'ons' instead of 'wij', do you?
Or in English: 'they' instead of 'theirs'.
Tip:
http://wp.digischool.nl/engels/oefenen/grammatica/grammatica-over-woorden/bezittelijke-voornaamwoorden/

Looking forward to your next update!

Vera

Laura,

Echt leuk om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je het daar naar je zin hebt.
Ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal want wat schrijf jij leuke verhalen :)
Eeh en we gaan snel een keertje skypen !

Dikke kus
Your best friend
Vera

Gerry en John

Hartstikke spannend en leuk om je verhalen te lezen.Het wennen valt wel mee want volgens mij krijg je geen tijd om te wennen. Je rolt vanzelf overal in. Moet ook; dat maakt het wel gezellig. Heb je op school ook iemand waar je mee optrekt?
Spellingsfouten doesn't matter!
Hope to Hear from you soon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active