Laura in the USA!

t'm Sept 17th: Living my normal American life

Oke, elke week een verhaal schrijven hou ik dus echt niet vol..

Nu school bezig heb ik het gewoon altijd zo druk dat ik geen tijd meer heb om alles bij te houden.

De vorige keer was ik bij 5 september gebleven dus zal ik vanuit daar wel even verder vertellen. De schooldagen hier zijn eigelijk altijd het zelfde. Elke dag het zelfde rooster, na school elke dag training of wedstrijd en dan om 5.30 pm thuis, dan eten maken douchen en dan is t alweer half 8. Tot nu toe heb ik altijd mijn huiswerk op school afgekregen dus thuis hoef ik dan niets meer te doen. ‘s Avonds gaan we meestal nog eventjes ergens heen. Eerst gingen we wel vaker naar het strand, maar nu koelt het ‘s avonds best snel af dus komen we er niet meer zo vaak, ook al is t zo dichtbij. Afgelopen week gingen we om 8 uur nog even naar de WalMart, ja hoor dat is hier heel normaal om ‘s avonds te gaan winkelen. De supermarkten en de meeste winkels zijn hier altijd gewoon tot ‘s avonds laat open en ook elke zondag.

Oja en ik moet trouwens elke ochtend met die echte gele schoolbus naar school. Maar ik wordt na school wel altijd opgehaald door Sue omdat ik dus training heb. Of ik rijd met iemand naar huis. Hier heeft namelijk iedereen al hun rijbewijs omdat je die hier kunt halen vanaf als je 16 bent. De meeste kopen dan ook direct een auto.

Je merkt nu toch echt wel die kleine verschillen hier. Ik had het met een paar meisjes dus over het rijbewijs en ik zie dus dat je hier dan nog niet mag rijden en dat t veel duurder is enzo. En hun waren zich al aan het druk maken over die 350 dollar wat het hier kost. Vinden ze al super duur, nou dan moeten ze hier eens komen.

Vorige week vrijdag hadden we weer een footballgame waar we heen ziijn geweest. Ik kreeg al direct een Jersey aangeboden van een van de footballplayers. Had ik dus ook mooi iets om aan te doen wat in de schoolkleuren was. Die avond was helaas de eerste avond dat het heeft geregend. Het is hier eigelijk altijd warm, zo rond de 30 graden, maar die avond koelde het flink af. Herft komt eraan, ik merkt het al. Oh en Amerikanen kunnen dus ook echt totaal niet met de airco omgaan. Buiten is het lekker warm maar op school en overal staat de airco zo hard aan dat je altijd een jasje ofzo mee moet nemen. Achja ik ben er wel een beetje aan gewend nu.

Vorig weekend ben ik een weekendje weg geweest met alle exchange students van Ayusa. (het programma waar ik mee hier ben.) We gingen naar South Bend, Indiana. Ik had er niet zo super veel zin in, maar het was eeerg gezellig. Helaas was ik wel de enige nederlander. Verder waren er nog 2 meisjes uit Noorwegen, 1 frans meisje, 2 Italiaanse kids, stuk of 4 uit Duitsland, 2 uit japan, 1 uit Thailand, 1 uit Zuid-Korea en nog een paar maar dat ben ik stiekem al weer vergeten. Die mensen uit Europa waren wel de enigste die mijn naam op de normale manier konden uitspreken ipv hoe die Amerikanen dat hier doen. Ik heb vooral met 1 meisje uit Duitsland, die 2 meisjes uit Noorwegen en een meisje uit Italie opgetrokken. Leuke dingen gedaan, en flink gegeten. Maar maak jullie nog geen zorgen hoor, ik zal niet als een rollende pad terug komen. Ben nog niet aangekomen dus haha. De zondag mochten we na de lunch al gaan dus ben ik met mn gastgezin nog naar de Mall geweest in South Bend. Ik heb niet echt iets gekocht behalve een Amerikaanse simkaart. Voor degene die mijn nieuwe nummer willen, kan je even een berichtje sturen via facebook ofzo. Whatsapp kan ik wel gewoon nog gebruiken op mn oude nummer.

De dinsdag na het weekend in South Bend was het 9/11. Dit is toch wel even iets anders in Amerika dan in Nederland. Normaal beginnen wel elke dag met de anouncements, waarin paar dingen worden gezegd en op het einde iedereen opstaat en naar de vlag staat met hun hand op hun hart en de Plege of Alliance opzegt. (In elk klaslokaal hangt hier een Amerikaanse vlag.) Op 9/11 werd een stukje voorgelezen over die dag 11 jaar geleden. In elke klas gingen we er ook over praten en om 8.46, de tijd toen het eerste vliegtuig de toren raakte, hadden we 2 minuten stilte. Je merkte ook echt dat iedereen een beetje down was die dag. In Nederland hoor je er ook wel veel over die dag, maar hier hoor je ook echt veel persoonlijke verhalen. Zo vertelde een meisje tegen mijj dat ze door die aanslag 2 familieleden had verloren. Best heftig als je dat dan zo hoort.

De rest van de week was best normaal. Lange schooldagen met zware trainingen.

Nu ik hier al een kleine maand ben begin je toch wel echt de verschillen te merken. Op school kan je aantrekken wat je wilt. Ben je moe, och dan hou je die dag toch gewoon je pyjama of trainingsbroek aan. De meest boeit het ook echt niet wat ze aandoen naar school. Ze lopen soms echt in de lelijkste kleding rond, maar hun make-up en haar zit wel alltijd op en top gestyld. Maar er zijn ook wel mensen die normaal rondlopen hoor. Die gewoon elke dag normale kleren aanhebben zoals mij haha. Ofja, wat ik dan normaal vind. Toch zie je wel dat hier wel een andere stijl qua kleding is dan in Nederland. Mensen vragen vaker of we ons altijd zo goed kleden als we naar school gaan, en soms komt er gewoon een onbekende naar me toe om me te vertellen dat ik leuke schoenen of leuke kleren aanheb haha. Van de week had ik ook mijn hoge taillebroek aan naar school, nou die hadden ze dus nog nooit gezien. Net zoals dat blauwe leren jasje, niet veel mensen dragend dat hier ofzo. Verder gebruiken ze hier ook geen deodorant spray maar alitjd van die rollers. Een meisje van volley vroeg serieus aan me of ik hairspay onder mn oksels was aan het spuiten?. Zo krijg ik wel vaker van die rare vragen. Oh you are from the Netherlands? what kind of drugs do you use?, of, Are you wasted every weekend? What kind of English do you speak there? Uh geen, ik spreek Dutch. En dan moet ik natuurlijk weer iets in het nederlands gaan zeggen. Soms best wel irritant haha.

Soms denk ik echt dat ik in een film leef hier, Op vrijdagen komen alle cheerleaders en football players in hun tenue naar school. Als andere teams een wedstrijd hebben komen ze ook in hun teamshirts nar school. Ook heb ik dus die echte mega locker. Een groot verschil is ook dat de leerlingen hier veel meer respect voor hun leraren hebben. Ze zijn zowiso allemaal jongen hier dan op t BBC en elke morgen als een leraar je kent is het altijd van Goodmorning Laura, How are you today?. En ze vragen ook echt veel naar je leven buiten school enzo. Ik kan zo nog heel veel dingen verzinnen die allemaal verschillend zijn maar ik kan er nu niet allemaal op komen. Ohja bijna niemand heeft hier een soort van heg ofzo om hun achtertuin. Je kan er eigelijk zo inlopen haha.

Ik wilde trouwens mijn foto’s net uploaden, maar ik het dus zo’n Macbook Air van school gekregen maar die opent mijn foto’s niet-.- Ik zal het dus echt binnenkort eens doen op de andere computers hier in huis. Verder gaat alles prima hier. Ik mis Nederland en de mensen wel, maar het is niet echt heimwee. duss. Op school ook alles goed. Ik ben mega slim hier. Mijn grades zijn hier A+, A-, A, A+, A+. Een A is het beste wat je hier kunt halen dus haha. Het is ook allemaal makkelijk hier. Geometry is 2 vingers in de neus. Afgelopen dinsdag kregen we serieus les HOE je een geodriehoek moet gebruiken. Sommige mensen hier weten nog niet eens hoe je een hoek met dat ding moet opmeten. Met engels zit ik in English 12. Wat eigelijk het moeilijkste is hier, maar we kregen bijvoorbeeld een toets en je hoefde maar 10 woordjes met betekenis te leren. Dusja, Lau had alles goed. Met Art hebben we een gezicht getekend van een foto. Die man vind dat ik goed kan tekenen, dus als ik wil mag ik van hem mee doen met iets dat ik een Award kan winnen , maar ik weet t nog niet. Met dansclass ook alles prima, heb een solostuk gekregen haha. Wordt nog wat, moeten nog 4 dansen van de 5 leren en over een paar weken is de show al. Ochja komt wel goed.

Vandaag hadden we ook de jaarboeken van afgelopen jaar binnengekregen. Omdat ik nu in Yearbook class zit gingen we die dus allemaal uitdelen, wel leuk om te zien. Heb de jaarboeken van andere mogen onderteken onder de voorwaarde dat ik er wel Love, the Dutch Girl onder zette haha.

Gisteren zijn we trouwens begonnen met mn kamer verven. Hij wordt mooooi. Het wel voor iets neutraals gekregen aangezien ze die kamer nog langer moeten gebruiken als ik straks weg ben. Het wordt bovenaan smaller beige achtig en de rest 2/3e van de muu r zegmaar iets van licht turqoise. En dan met goudachtige dekbed en gordijnen enzo. Klinkt heel raar, maar ik had het op een plaatje gezien en was echt mooi.

Nou ik ga maar eens slapen want ben echt weer kapot, ook al is het hier pas 10 uur.

En spellingsfouten, jullie weten het, die laat ik er mooi in staan!

Speak to you soon!

Love, Laura

Reacties

Reacties

Nicole

Hee Laura,

Zullen we de volgende keer skypen als ik ook een keer thuis ben?
Ik ga je nu wel een beetje missen hoor.

Liefs!

Peter en Jolanda

Toch maar weer een heel verhaal dat je hebt geschreven. Zo blijven we goed op de hoogte! Ook al zullen de stories wel shorter gaan worden denken we.
Live on, dream on, enjoy and stay healthy!
En met dat Engels van je, dat valt dus wel mee he? Het gaat vanzelf daarzo.

Greetz, Peter and Jolanda from Baarlo.

Vera

Hey Lau,

Heel leuk verhaal weer :)
Je schrijft echt leuk.
Bij veel dingen die je schrijft denk ik echt oh ja dat is typisch Laura haha . wel echt leuk
En ik vond het trouwens zeer leuk om met je te skypen!
Nog heel veel plezier met alle leuke dingen die je nog gaat doen de komende tijd en heel veel succes met school. Weet niet of je dat nodig hebt want het gaat je op school allemaal zo goed af zie ik haha. Doe mee met die tekenwedstrijd hoe lache zou dat zijn als je wint xd.

Dikke kus
Veer

Tessa

Haa Laura!

Weer un leuk verhoal zeg:)
Ut meiste had ig dit kier natuurlijk al via skype gehuurd.
Mer is echt leuk um dien verhoale steeds weer te leaze.
Dig veuls dig gelukkig good thoes doa.

Nog hiel vuul plezeeeeer! :)

xx Tessa

Anne

Haai,

Ik ken je niet, maar ik heb toch even je blog gelezen haha.
Ik wil zelf ook supergraag een jaar High School in Amerika doen, maar eerst maak ik mijn havo af. (Zit nu in de 4e.)
Met welke organisatie ben jij gegaan ? En hoeveel heeft dit in totaal gekost voor jou ?
Alvast super bedankt & have fun !

X

Laura

Bedankt iedereen voor de reacties, altijd leuk om reactie's t lezen!

@Anne heb je een emailadres of zo? dan mail ik je wel eventjes! Ik ben trouwens met Travel Active hier :)

Els

HOI LAURA
Erg leuke verhalen wat je al hebt geschreven,zo blijven we toch op de hoogte van jou belevenissen.
Je maakt daar wel vanalles mee.
Heel veel lieve groetjes van Els van de Ruiver

Mia

Ha Laura, vandaag jouew stukje helemaal gelezen. Leuk. Wat hebben die Amerikanen een verkeed beeld van Nederland zeg. Alsof iedereen drugs gebruikt. Ik vond het trouwens ook erg leuk om even stiekem mee te kijken en luisteren toen je aan het skypen was met de meiden. Leuk om je weer te zien. Hé geniet van het leven daar en tot ziens.
Gr. Mia

Gonnie

Ha Laura,
Wat leuke verhalen wat je hebt geschreven.Volgens mij heb je. het goed naar je zin.
We blijven je reisverhalen volgen.
Groetjes van Gonnie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active