Laura in the USA!

Geslaaaaagd!! (en nog meer)

Gister kreeg ik dan eindelijk het telefoontje: ik was geslaagd! Ik was echt heel hard aan het twijfelen of ik geslaagd zou zijn of herkansing, omdat ik dacht dat ik die nieuwe norm van een 5,5 gemiddeld van de examens niet zou halen. Vandaag heb ik de punten opgehaald op school en nu blijkt dat ik juist hele goede punten heb. Veel beter als ik had gedacht! Zelf had ik na mijn examens al een beetje berekend wat ik had en ik kwam uit op drie 4en en één 5. Maar ik heb denk ik veels te streng geteld want mijn laagste punt was een 5,4 en de rest allemaal voldoendes! Op mijn eindlijst heb ik zelfs vijf 6en, één 7 en drie 8en! Dus ik vind het allemaal primaa. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu zeker naar Amerika kan gaan, dus de Amerikaanse vlag mocht worden opgehangen!

Zaterdag hadden we de laatste voorbereidingsbijeenkomst in Hilversum. Dus ben ik met pap en mam daarheen afgereisd. Was leuk om de andere exchange students weer te zien. Zoals sommige al weten ken ik een paar ervan ondertussen en zijn we eens geweest wokken met zn allen in Arnhem. Binnenkort zullen we een dag naar Amsterdam gaan met z'n allen! Er werd best veel praktische informatie verteld over de visum en cultuurshock enzo. Ook waren en andere studenten die al eerder een jaar naar de US zijn geweest en vanalles daarover aan ons vertelde. Voor pap en mam was een bijeenkomst waar ouders vertelden over hun kind die in de US zit, en hoe ze zegmaar om moeten gaan als ik heimwee krijg enzo. Ook was er iemand van de Amerikaanse organisatie Ayusa. Die vertelde ook vooral praktische informatie. En natuurlijk moesten we verplicht op de foto haha

Bijna alles is geregeld nu. 5 Juli moet ik nog naar het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam om mijn visum aan te vragen. En verder moet ik nog eventjes Vodafone bellen over mn telefoon. En dan begint mijn grootste dilemma: het koffer inpakken! En ik mag maar 1 koffer meenemen, dus dan inpakken wordt nog een hel voor me! Maar bijna iedereen neemt maar 1 koffer mee, dus moet wel goedkomen. En anders wordt dat daar natuurlijk heel veel winkelen!

Ondertussen heb ik ook echt heel veel contact gehad met mn gastgezin. Het zijn echt leuke mensen, en ben blij dat ik bij hun zit! Het is er nu echt super lekker weer, en ze wonen aan het strand dus dat is echt super chill. Mn gast moeder Sue zei vorige week dat het gewoon te warm was om naar het strand te gaan omdat het zand te warm was. Maar ik ben er echt blij mee! Nou ik kan niet wachten tot 22 Augustus, ik zal dan naar New York vertrekken, en op 25 Augustus zal ik doorvliegen naar Chicago waar Sue, Damien, Lorelei en Bella me zullen ophalen! De school begint in September een keertje pas, dus ik kan daar ook nog eerst even lekker vakantie vieren.Hier nog even eenfoto van de school, en eentje van google maps inclusief alle sportvelden van de school!

Jullie horen van me!

Liefs

Reacties

Reacties

Tessa

Super nice Laura!
Kump noe wel echt steeds dichterbiej.

Spannend!

Janine

Super vet Laura,
en zoals ik in ons profielwerkstuk zoei zeggen, let op dien spelfouten chickkk. Motte det neet 5 zessen zien? of echt 5 vijven? ken toch nie als 5.4 dien laagste punt is sies?
Ik hooooor wanneer je party is!

XX

Laura

thankss
@janine, haha you are right. Maar wacht maar tot ik einmaal doar echt ben. Dan zal mien nederlands echt grandioos achteroet goan wat ik heb gehuurd haha!
Maaar kupt good! oh en det ware idd wel 5 zessen haha! XXX

Sue Lake

Thank God for Google Translate!

anouk

vuul plezeer in amerika

Mia

Leuk verhaal buurmeisje! Inderdaad wel spelfouten, maar dat is je vergeven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active