Laura in the USA!

week 34: NEW YORK & meeting the family!

Hi Everyone!

Het heeft een beetje lang geduurd maar ik zal nu eens even m'n eerste blog vanuit Amerika schrijven. We doen echt veel dingen waardoor ik nog geen tijd heb gehad. Momenteel zit ik in de auto terug naar huis. Het is een ritje van 2.5 uur dus heb wel even de tijd.
Oke, ik zal beginnen bij het begin. Woesdag de 22e ben ik met mam, pap en vera vertrokken om 3u. We hebben Nicole opgehaald in Eindhoven en zijn door gereden baar Schiphol waar m'n avontuur ging beginnen. We waren zelfs een beetje te vroeg daar, vandaar dat we ook de eerste waren. Na uitleg en papieren gedoe zijn we gaan inchecken en hebben we de koffers kunnen droppen. Ofja, koffers.. we mochten maar 1 koffer van 23 kilo meenemen. Als handbagage had ik dan wel nog een trolley en tas. Oh over dat koffer, geloof het of niet maar ik had eerst alles op de grond klaargelegd wat ik mee moest nemen. Het leek zooo veel en ik wist dat ik toch de helft thuis moest laten omdat ik anders over t gewicht kwam. Nou ik dacht dus eerst alles erin proppen en dan zie ik wel wat ik eruit moet halen. Nou nu weet ik niet hoe ik het in godsnaam voor elkaar heb gekregen maar ik had alles erin zitten en het was maar 16 kiloo! Echt, ik geloofde het ook niet als je ziet hoeveel kleren ik meeheb.. En de meeste weten wel hoe ik ben. Maar dat was dus een flinke meevaller waardoor ik nog 2 extra paar schoenen mee heb genomen en een tas.
Ah verdorie ik ben weer afgedwaald. Nou we hadden dus ingechecked en we konden nog even gaan zitten todat ik door de douane moest en dus echt afscheid moest nemen. We hadden nog niet gehuild ervoor maar echt toen ik dus echt weg moest, vre-se-lijk was het. We waren met 14 Nederlandse meiden dus het was één grote huilparty. En daarna mochten we nog met onze geweldige huilkop op de foto, wat vast en zeker een ge-wel-dige foto is geworden.. Toen was het echt tijd om iedereen een laatste knuffel te geven. Het rare was dat toen iedereen door de poortjes, of wat het ook was, was gelopen en de tranen waren opgedroogd er echt niemand meer heeft gehuild. Toen kregen we echt vooral zin in New York..

Om 9.15 vertrok onze vlucht en om 11.45 New Yorkse tijd zouden we aankomen. De vlucht duurde dus 8.5 uur, maaf ik heb het overleefd. We kregen lunch in het vliegtuig maar dit kregen we al om 10 uur. Ik had iets van gebakken aardappelen met kip die me te pittig was, groentemix en een salade en natuurlijk een of ander gebakje. Ik had totaal geen honger dus heb bijna niets gehad. Gelukkig kwamen ze wel steeds aanzetten met allemaal eten wat we dus gratis kregen, iets van chips een goor kaasbroodje waar het vet serieus vanaf droop. Die heb ik dus ook maar laten liggen.. de rest weet ik niet meer precies. Ook kreeg je steeds drinken enzo. Echt chill. Wij Nederlanders zijn gewoon echt gierig dat we overal geld voor vragen. Alles ging goed en we hebben geen vertraging gehad. Totdat we door de douane moesten in New York.. Bij iedereen ging alles goed, ze gingen wel echt vragen stellen van wat kom je doen enzo en je moest je vingerafdrukken geven. Iedereen was erdoor maar Maaike moest mee naar achter want er was iets mis. We hebben een uur ofzo moeten wachten op haar omdat het Amerikaanse Consulaat in Nederland iets fout had ingevuld op haar visum.. gelukkig is wel alles goed gekomen. Na die vertraging waren we natuurlijk de bus kwijt. We moesten naar Terminal C, maar aangezien die een weg onder en boven heeft stonden we natuurlijk verkeerd. Maarja dat heb je altijd als je met mij bent. Na dat allemaal gingen we naar ons hotel wat maar 10 minuutjes van het vliegveld af lag. Zag er best chill uit, het was één of ander Hilton hotel so. Omdat er 6 uur tijdsverschil is met Nederland hadden we nog een erg groot deel van de dag over. We zouden gewoon gaan chillen en zwemmen en naar winkeltje enzo maar we hebben meer zitten praten dan wat anders haha. Rond 7 uur gingen we eten en raad eens wat dat was? Jupp, pizza. Begon al goed dus met dat vette Amerikaanse eten. Na dinner zijn we gaan douchen en snel gaan slapen want ik was dood op nadat ik 40 uur wakker was geweest (naast die 3 kwartier slaap in het vliegtuig).
De rest zal ik straks ef verder schrijven because now we will take a stop af the mall for some shoppinggggg!

Oke, donderdag. We gingen dus met de bus naar New York. we hadden trouwens echt 2 hele leuke tourguides haha! In New York begonnen we met central park. Het is zo raar dat er zo'n groot parj is gewoon midden in een mega grote stad! Daarna zijn we naar Fifth Avenue geweest. Dit is geloof een bekende winkelstraat. Dus toen zijn we gezellig door de winkels gaan sjouwen enzo. Je hebt er ook één super leuke winkel, Abercrombie & Fitch, waar altijd jongens zonder shirt staan om mee op de foto te gaan haha. Dat natuurlijk we natuurlijk niet voorbij laten gaan. Helaas net toen Kimberly en ik zowat aan de beurt waren werd die mooie jongen ingewisseld voor een andere. Achja toch maar op de foto gegaan. Rond 12 gingen we lunchen bij Macy's. Dit kun je vergelijken met de Bijenkorf in NL. Ze hadden daar zooooo'n lekkere salades! Je kon gewoon zegmaar zelf pakken, en echt, ik heb nog nooit zo'n lekker vers fruit gehad! Na de lunch kregen we een tour downtown met Empire State Building, Greenwitch Village, Soho, Broadway en Chinatown. Hier kregen we ook weer vrijetijd, dus gingen we weer gezellig shoppen natuurlijk! Na de winkels gingen we over de Brooklyn Bridge lopen. Ik moet bekennen dat ik het net een brug vond als gewoon alleen had je echt een mooi uitzicht over de skyline naar New York. Aan het eind van de brug zijn we een ijsje gaan eten bij de Brooklyn Ice Cream Factory waarna we een busrit hadden van een uur naar HB burger. En ja hoor, guess what we had for dinner? Burgers. Gelukkig waren het mini's en had je ook kip, aardappel íets en nog wat. Maar echt álles was gefrituurd.. achja scheelde dat ik toch niet zo'n honger had. Na het avondeten zijn we naar Top of the Rock geweest. Dit is een gebouw waar je het dak op kunt. Het heeft 70 verdiepingen, en het uitzicht was echt MEGAA. Denk dat dat wel een hoogtepunt was van de dagen in New York (ook nog eens letterlijk). Het uitzicht was echt super mooi, vooral omdat het donker was en je overal die lichtjes zag. Toen gingen we weer terug naar het hotel en lagen we in no time knocked out op ons bed.

Op vrijdag begon ons sightseeing day met een boottrip naar Liberty Island waar het Vrijheidsbeeld staat. Daar gingen we natuurlijk heen. Om te bekennen, ik vond dat het Vrijheidsbeeld veel kleiner is dan dat het lijkt.. oké het is wel groot, maar niet zó groot als ik dacht. En dan staat het ook nog eens op een hoog gebouw. Hierna gingen we naar het World Financial Center. Dit is een groot gebouw met allemaal kantoren maar onderin zijn allemaal kleine restaurantjes waar we konden lunchen. Wij zijn met z'n 4tjes lekker sushi gaan eten. Was echt goeie. Helaas hadden we 3 kwartier wat een beetje kort was. Direct vanuit lunch zijn we naar 911 Memorial gelopen. Er was echt vet veel security, maarja is wel nodig. Bij het Vrijheidsbeeld en Top Of The Rock was trouwens ook veel security vond ik. 911 was wel echt mooi. Er waren watervallen precies op de plaatsen waar de 2 gebouwen eerst stonden. En daar stonden dan ook alle namen bij van iedereen die was omgekomen. Toen hebben we de subway genomen naaf Cooney Island. Misschien hebben jullie er wel eens van gehoord? Het is zegmaar een kermis/pretpark/boulevard/strand. Je kunt het vergelijken met die pier wat je vroeger altijd zag bij Rocker Power haha en zoals de boulevard als in Jersey Shore. Hier zijn we ook in de oudste achtbaan van de wereld gegaan. Hij is gebouwd in 1926 ofzoiets. En het was echt mega-eng. Normaal kan ik er altijd wel tegen maar het is een houten achtbaan en je hebt echt het idee dat ie elk moment instort, dat ding maakt namelijk echt een kabel tijdens een ritje. But I servived. Na Cooney Island gingen we naar L&B Spumoni, ja hoor alweer pizza. Al moet ik wel zeggen dat dit echt goeie was, ook al droop het vet er vanaf. Het waren ook echt megapizza's. Toen s'avonds kwam het leukste: TIMES SQUAREEEEEE! Het leukste van allemaal, samen met het Observation Deck bij Top Of The Rock. Hier hebben we ook nog gewinkeld en heeeeeel veel foto's gemaakt. We waren best laat terug in het hotel en iedereen noest nog online inchecken voor de vlucht van zaterdags en het koffer opnieuw inpakken. Ik had de allervroegste. Vlucht die er was, dus gelukkig had onze begeleider, Maike, me al ingechecked. Toen was het nog eens afscheids nemen van die super leuke groep! En toch maar echt gaan slapen.

Na welgeteld 2 uurtjes slaap kon ik al opstaan om naar het vliegveld te vertrekken. Alleen niksss werkte mee. Ik moest van Maike zeggen tegen de buschauffeur dat mijn bagage er als laatste in moest zodat ie er ook als laatste uitkon. Ik had namelijk maar anderhalf uur voordat m'n vlucht vertrok. Nou ik zei dat dus maar die stomme vent zegt dat toch iedereen er tegelijk uit moest dus gooit die het nog ergens midden in. Toen het volgende, een paar Duitsers (oja, we hadden de oriëntatie in NY samen met de Duitse organisatie) hadden zich verslapen. We hebben ons de hele tijd al aan hun geïrriteerd omdat ze steeds te laat waren maar deze keer, echt.. Nou eenmaal aangekomen snel gaan inchecken met de andere 4 Nederlandse meisjes. Zij vlogen allemaal samen, maar ik mocht lekker alleen naar Chicago.. Nou Maike heeft me gelukkig geholpen met inchecken en toeb ging ze naar de rest en ik kon door naar de douane. Tas en alles op de band en ja hoor, ik moest meekomen.. Ik wist al wat er was want was vergeten mijn flesje drinken er uit te doen. Ik zei het maar nee ik moest meekomen. Nou daar zijn ze m'n tas gaan doorzoeken allemaal voor 1 flesje water, serieus. Nog meer vertraging en toen zoeken naar de gate op dat mega vliegveld. Achja gevonden en alles was nog optijd en toen kon ik dus echt vertrekken. Ik was zoooo zenuwachtig om daar alles te zien.
En de gehele vlucht van 2.5 uur heeft zo'n klein kind zitten huilen. Vreselijk. In Chicago aangekomen moest ik naar de Bagage Claim, daar zouden m'n gastouders Sue en Damien staan. Helaas zag ik niemand toen ik aan kwam lopen maar na 5 sec. Kwamen ze al aan met een 'Welcome Laura' bord. Ze gaven me al direct echt van die American Hugs. Omdat ik al om 8 uur 's morgens plaatselijke tijd aankwam had ik nog de gehele dag. Eerst hebben ze me mee genomen naar Chicago Downtown. Wat voor mij eigelijk weer een dag in New York was tussen de hoge gebouwen. Heb toen alweer vanalles gezien. Rond 2 waren we thuis. Het rare is trouwens dat er tussen Chicago en New Buffalo een uurtje tijdverschil zit dus met rijden waren we opeens een uurtje kwijt. Thuis heb ik Bella en Lorelei ontmoet. We hebben gegeten en toen heb ik hun cadeautjes gegeven die al 5 kilo van m'n koffer in beslag nemen. Gelukkig vonden ze het allemaal leuk. Ook het Hollands eten waren ze blij dat ik wat meer mee had genomen wat ze zijn echt gek op stroopwafels! Ook had ik drop en hagelslagjes mee. Kennen ze hier allemaal niet. 'S avonds had ik al mijn eerste Amerikaanse bruiloft op het strand hier. Helaas was het een hele kleine bruiloft want het gezin wilde de rest vab de familie verassen. Er was dus alleen het koppel met hun 2 kinderen en dat wij. Een beetje raar maar wel heel leuk!

Op zondag hadden we 's ochtends ontbijt in de kerk. Dit is normaal nooit maar gewoon voor en keertje. Iedereen dacht trouwens echt dat ik bij een super christelijk gezin kwam, maar het is totaaaaal niet! Ze gaan alleen op Zondag naar de kerk en net zoals Lorelei hoef ik niet eens mee, maarja ik zie wel. Het is zoo anders, ze hebben leuke liedjes en het gebouw is zo anders. In NL heb je gewoon 1 ruimte met de banken enzo. Dit heb je hier ook maar hier zij het teminste chillere banken met kussens en naast die ruimte zijn er nog 1000000 andere. Je hebt meer het idee dat het een schoolgebouw is. Er is een soort van cafetaria en mega keuken en aula iets. Kantoor, nog een kamer met computer. Speelkamer voor kinderen enzo. De gang lijkt ook echt op een schoolgang. Smiddags hebben we vooral gechillt, naar de winkel geweest Meijer met Damien,wat echt een meeeeeega winkel is, en het enigste wat we kochten was een kabeltje voor de Ipad haha, en even rondje geweest lopen bij de haven enzo. Voor dinner hebben we zelf pizza gemaakt. Het was volgens Sue veel gezonder én echt lekker. Erna kwam een vriendin van Lorelei langs en hebben we nog tot savonds laat liggen kletsen over school haha, erg gezellig. Trouwens, ze eten best wel gezond hier! Oké ik had zondags wel pannekoken voor ontbijt gehad maar dat was het ook. Ze proberen altijd groente te eten en naast de maaltijden eet ik verder helemaal niks. Het zijn echt super leuke mensen en voel me al best wel thuis hier. Ze proberen me ook echt thuis te laten voelen. De eerste dag dat ik hier was kon ik wel janken als ik dacht dat ik m'n ouders en iedereen 10 maanden niet zie, maar nu, ik weet niet. Het is wel eeeerg ver weg. Maar nu denk ik gewoon van ik geniet hier nu, zie iedereen via Skype wel en ik zie jullie over 10 maanden toch weer. Wat je trouwens hier echt nergens ziet zijn van die kleinere auto's met maar 2 deuren. Vandaag toevallig heb ik de eerste gezien. Echt álles is groter. De glazen hier in de kast, de shampo flessen, de auto's, winkels echt álles! Het grappige is ook dat iedereen hier gewoob m'n naam uitspreekt op z'n Engels, wat vooral klinkt als Loora. Maar m'n gastvader wilde weten hoe je het in Nederland uitspreekt en nu doet ie het steeds maar dat klinkt echt als Lorha. Echt grappig. Ik moet trouwens ook zeggen dat het Engels echt meevalt! Ze zeggen dat ik beter Engels spreek dan andere Exchange students. Haha, en iedereen weet hoe slecht mijn Engels is. Vandaag, maandag, zijn we een dagje naar Grand Rapids geweest. Het was een auto ritje van een dikke 2uur. We gingen naar Gwen toe. M'n gastzus van 20 die daar woont en naar college gaat. Helaas ging Lorelei niet mee. Maar het was wel gezellig. We zijn naar de Mall geweest. Echt SUPER groot. Hoe wij hier een straat hebben met winkels hebben ze daar dus een Mall met alle winkels onder 1 dak. Ik heb zelf voor het eerst Mexicaans gegeten vandaag. Een of andere Burrito. Het was wel lekker maar niet geweldig ofzo. Kreeg hem ook echt niet op trouwens, dus zoals alle Amerikanen doen neem je hem dan mee naar huis.
Nou jongens, ik geloof dat dit wel genoeg was, volgens mij is ie echt megalang. En ik heb echt geen zin om alle spelfouten te controleren want heb dit allemaal op m'n telefoon zitten typen. Ik zal proberen elke week of elke 2 weken iets te typen maar ik geloof dat ik het nog druk ga krijgen hier met school. Morgen ga ik naar school om m'n vakken te kiezen en aan te melden enzo. I will see.
Well, talk to you later!

Liefs vanuit het warme New Buffalo!

Reacties

Reacties

Tessa

Wat un leuk verhaol Laura.
Zits dao echt op dien plaats volges mig.
Hiel vuul plezeer;)
En aug succes mit sjoel en vandaag met volley.

xx

janine

Heee lau!
Heerlijk om t verhaal van je te lezen, ben zo bnieuwd nu hoe alles daar eruit ziet enzo.. post binnenkort nog wat fotos haha!
Heb trouwens ook een leuke foto van ons bij bodine, zet um binnekort op fb!
Xxxxxxx

anouk

leuk verhaol

Ruud

Leuk um te laese hoe de iërste dagen ziën geweest. Vuul plezeer nag en toët un volgend verhoal...

GrRuud

Nicole

Ik gao jaloers weare!
Heasse noe nog alles kinne regelen met dien vakken op sjoel? En wetse al get euver dien telefoon veur volgende weak?

Liefs!!

Vera

Aah Laura kei leuk um dien verhaal te leaze.
Ik verheug mig noe alweer op het volgende verhaal hihi :)
Super vuul succes en vuul plezear.
We appe nog wel he :)

Dieke kuss
Veertje

Mia

Leuk verhaal buurmeisje! Inderdaad wel spelfouten, maar dat is je vergeven!

Peter en Jolanda

We hebben allebei naar je foto's en verhalen zitten kijken, het is nogal wat! Zo te lezen krijg je het daar wel leuk, fijne mensen en vanalles te zien. We zijn best een beetje jaloers. Wachten met spanning op je volgende plaatjes en stories. Heel veel lieve groetjes uit Baarlo!

Maike - Travel Active

Hoi Laura,
Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Bedankt voor de leuke dagen in New York en geniet van je tijd in Amerika. Ben benieuwd naar al je verhalen. Groetjes, Maike

Ton en Ria

Hoi Laura, mooi verhaal.
we konden jet nu pas lezen in het internetcafe, maar zo te horen bevalt het jou daar wel.
Groetjes, pap en mam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active